7.2.2010

SolidWorks in The Sky With Clouds

רשמים מכנס SolidWorks באנהיים, חלק ראשון
סם חדש בא לעולם התוכנה, מילת הקסם שפתאום כולם לוחשים היא "עננים". וכדאי לכם התרגל לביטוי "מיחשוב ענן" מהר אחרת,  יאשימו אותכם שאתם חיים בעננים. לאחר מבול התוכנות שמתחילות באות E המציינת "אלקטרוני" ולאחר השימוש המוגזם באות i לציון "אינטרנט" וגם, לאחר שפה ושם ראינו ניצנוצים של V לציון "וירטואל" , הגיעה זמנה של ה C לציון "ענן". ה"ענן" הוא לא חדש. הרי כולנו משתמשים בתוכנות של גוגל, קוראים מיילים שלא מאוכסנים אצלינו, כותבים מסמכים בגוגל דוקס ששמורים אי שם במרחב האינטרנט, מעלים וצופים בסרטים עם You Tube ומשאירים למישהוא אחר לדאוג לאיחסון ולהזרמה של הסרט לצפייה. ה"מישהוא" הזה הוא הענן. עד היום הוגבל השימוש בענן למשימות מחשוב פשוטות יחסית אבל, חלק מהן בעלות חשיבות...
קריטית לארגון. למשל, מערכות CRM (ניהול קשרי לקוח). דוגמא טובה היא Zoho CRM הנותנת כלים לנהל את כל צורכי המשרד, לקוחות, הזמנות, מכירות, מסמכים, הכל ב"ענן" האינטרנטי. גם הבלוג הזה, כולו בענן. גוגל, בסביבת ה Blogger שלה, נותנת את הפלטפורמה והאיחסון. הטקסט, התמונות והסרטים בבלוג שלי אינם מאוחסנים אצלי על המחשב. למען האמת, אין לי שום מושג היכן הם ממש מאוחסנים. הכל נמצא אי שם ב"ענן", פעם  זה נקרא המרחב הוירטואלי. אני לא מגבה את החומר, אני לא דואג לשמור אותו. אני לא תלוי במערכת הפעלה כל שהיא. אני יכול לכתוב את הבלוג מהסלולרי שלי (כמעט. אם רק הדפדפן של E71 היה תומך בעברית), ממערכת המולטימדיה בסלון שרצה על לינוקס, מ Iphone וכו'..
כששמענו לפני שלוש שנים, את מנכ"ל סולידוורקס, ג'ף ריי, מדבר בשיחות סגורות על החזון שלו למיחשוב ענן,  הדברים נשמעו כהזייה רחוקה. היום מתברר, ש SolidWorks היו עסוקים כהוגן בשנים הללו. הטכנולוגיה להריץ מיחשוב "כבד" בענן עדין לא נמצאת ממש ביישום. ענף משחקי המחשב הוא המנוע מאחורי רוב המאמץ בתחום. בתחום זה, החברה הלוהטת להסתכל עליה היא OnLive . אומנם היא עדין בתחילת הדרך  וללא ישום מסחרי אבל, מבטיחה  להיות הדבר החם הבא בתחום ה Gaming . סולידוורקס, כנראה משתמשת בפלטפורמה בסגנון של OnLive כדי ליצור את מערכת הדור הבא. פלטפורמה המאפשרת הזרמת וידאו באיכות גבוהה משרתים חזקים הנמצאים ברדיוס לא רחוק. על פי SolidWorks , תוכנת הדור הבא תחייב התקנה מקומית. ההתקנה תתאפשר על חלונות, על פלטפרמת מק - OSX (כולל IPAD ), כרום של גוגל, ומחשבי נטבוק. התוכנה לא תרוץ בתוכנת הגלישה אלה תתקין ממשק משל עצמה. כבר השנה יצא היישום המסחרי הראשון של סולידוורקס על מחשוב ענן. תוכנת ניהול מידע הנדסי "אישית" , 3D Swymer , תהיה החלוץ שנשלח כדי לגשש אחר תגובת הקהל .
בשנת 96 יצאה סולידוורקס עם תוכנת SolidWorks 95 , התוכנה ה "סוליד פרמטרית" הראשונה לסביבת חלונות.  האם, כעבור מיליון שנות תוכנה וחמש עשרה שנות אדם, תהיה סולידוורקס שוב הראשונה להציעה תיב"ם מכני על פלטפורמה חדשה?

גל
__________________________________________________________________________

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה