8.2.2010

 האם ה" 3D " יכול להיות גם תלת  מימדי?
רשמים מכנס סולידוורס באנהיים, חלק שני 

שנים של תכנון תלת מימדי ועדין, הכל שטוח. האשלייה התלת מימדית שמתקבלת מסיבוב מודל על מסך המחשב או ממבט איזומטרי היא עדין אשלייה, ואפילו לא מתוחכמת במיוחד. העולם ה"אמיתי" של התלת מימד  מתקיים רק על רצפת הייצור. שם, בין שמני קרור ושבבי מתכת מתעוררים לחיים הגלמים המשורטטים לחלקים תלת מימדיים אמיתיים. למי שמעדיף להמתין עם חיתוך המתכת, יש את המדפסות התלת מימדיות שמספקות  מוצר תלת מימדי אמיתי במרקמים וצבעים שונים כולל מודלים מורכבים  שלא ניתנים בכלל לייצור בדרכים אחרות.  הבעיה היא שכלי הייצור הללו אינם כלי תכנון. הם באים בסוף הטור, לאחר שהתכנון על המחשב הסתיים ואינם מאפשרים כמעט התערבות בזמן אמיתי לשינוי הגאומטריה.
אשלייה תלת מימדית קרובה למציאות
את סקוט הרייס פגשנו בביתן ההדגמה של InfiniteZ  . סקוט, ממיסדי סולידוורקס, עסק בשנים האחרונות במספר....
פרויקטים איזוטרים בחברה (זוכרים את Cosmioc Blob ?), עזב את סולידוורקס והצטרף ל InfiniteZ.   החברה מפתחת טכנולוגיה שמבוססת על ראיה תלת מימדית של המודל התיב"מי בעזרת משקפיים מיוחדות. עד כאן אין חדש, ראינו זאת בעבר ומיליוני צופים כבר חוו זאת בסרט Avatar . החידוש של InfiniteZ הוא באפשרויות שיש לצופה להתערב בסצינה התלת מימדית לתכנון חלקים חדשים או בהזזת עצמים קיימים. המשתמש מקבל מתקן , מעין עט עם כפתור, המחובר למחשב ולתוכנת SolidWorks,  מודל הסולידוורקס מוצג על מסך הממוקם בצד ואילו מול עיניו של המשתמש, על רקע של שולחן שחור,
המודל מוקרן וקם לתחייה בתלת מימד ויזואלי. העט מאפשר למשתמש לשרטט קווים תלת מימדיים פשוט על ידי "הולכת הקו" באוויר. למרכיב המשקפיים, זה נראה כמו אטריה מבושלת הנגררת אחרי העט ופשוט נשארת תלוייה באוויר. בדרך זו , ניתן  להוסיף צינור גמיש למתקן תלת מימדי שבנוי בסולידוורקס. הצינורות מוצגים בתלת מימד מול המשתמש ואילו על המסך שבצד, משורטטת סקיצה תלת מימדית בסביבת ההרכבה של סולידוורקס.  יישום נוסף לטכנולוגיה הודגם על ידי מודל של זרוע רובוט המחזיקה כדור. ה"עט" מאפשרת לתפוס את הכדור, להזיז אותו ולסובב אותו באויר וגם, לפרק את הזרוע לגורמים על ידי הצבעה על החלק המתאים והזזתו. למשתמש המרכיב את המשקפיים, התחושה היא מציאותית למדי, כמעט כמו להחזיק פנטצה ובעזרתה, לגעת ולהזיז חלקים במודל "אמיתי". החוויה היא מדהימה ומשאירה אותך מהרהר במגוון האפשרויות שיש לניצול הטכנולוגיה הזו.

אצלכם על השטיח - המודל הוירטואלי של קנון
Canon,  אלו מהמצלמות , הציגו יחידה של מציאות מדומה. מין משקפת שכזו שמחוברת למחשב שמריץ מודל תלת מימדי .כאשר אתה מביט דרכה, אתה רואה את המודל התלת מימדי חיי ונושם בסביבה שבה אתה נמצא. אחת המשקפות חוברה למחשב שהציג קונסטרוקציה גדולה שבראשה מונח מיכל. כאשר הבטנו מבעד למשקפת, נגלה לעינו המתקן בסביבת האולם שבו עמדנו. המשקפת מציגה את הסביבה כמו שהיא אבל מוסיפה לתמונה את המבנה בגודל טבעי. מבט למטה על השטיח מגלה לך שאתה בקומה 3 , עומד על סולם ויכול לסקור את כל המתקן  מלמעלה.
משקפת נוספת הותקנה ליד קופסה שחורה בגודל של מטר על מטר. על הקופסא היה פנל שחור שדימה לוח מקשים של מדפסת משרדית גדולה. דרך המשקפת, נתגלתה מדפסת / מכונת צילום של וירטואלית של קנון. מקשי התמונה הוירטואלית חפפו בדיוק את הקופסה. הושטת היד לתמונה התלת מימדית פגשה במקש פיזי. לחיצה עליו גרמה למגש הצילום בתמונה הוירטואלית להפתח!

המוצרים הללו מציגים כיוון שמתחיל לתפוס תאוצה - שימוש במודל ממוחשב להדמייה תלת מימדית פונקציונלית

גל
_______________________________________________________________________

תגובה 1:

חפש בבלוג זה