28.9.2013

האם לשדרג ?

על שלושה דברים מלהיבים עומדת גרסה חדשה ומוצלחת:
  1. שיפור הקיים 
  2. חיקוי המתחרים 
  3. רעיונות חדשים מבריקים 
וכאילו בשביל לקלקל את השמחה, מצטרפים תמיד אל אלו שלושה נושאים כואבים: יציבות, אמינות  וביצועים.  כמובן שהנ"ל אמורים להשתפר משנה לשנה אבל, אף פעם לא ברור האם זה יקרה מיד, בסרויס פק הראשון, השני או בכלל לא.

MeshMixer -  לטיפול בקבצי STL
 לקראת הרבעון האחרון של השנה, חברות התיב"ם חושפות שיניים כדי  להשיג כל שקל שהן יכולות  ולשפר את המאזן של השנה כולה. עבור הלקוחות, העזרה בשיפור מאזן חברת התיב"ם עלול להיות עסק יקר. ניקח לדוגמה את SolidWorks אשר מוציאה ממש עכשיו גרסה חדשה לכל אחת מהתוכנות שלה. במקרה הפשוט, בהנחה שיש לכם סולידוורקס בסיסי מעודכן, ללא ספריות חלקים,  PDM או סימולציה, תאלצו להיפרד מכ- 5,600 ש"ח לשדרוג שנתי. במידה והוספתם לו עוד כמה תכונות כגון קצת סימולציה בסיסית ועוד כמה פיצ'רים, זה כבר יכול להגיע ל 10,000 ש"ח לכל עמדה, סכום מכובד מאוד.
בשנות ה 90', סולידוורקס הייתה הראשונה מתוכנות התיב"ם לחלונות ששילבה את המודל העסקי של הסכם שנתי. עד אז היה נהוג לקבוע מחיר לכל שדרוג וכשהוא יצא הלקוח שילם. במודל הקיים הלקוח רוכש את השדרוג מראש בלי לדעת מתי הוא יצא או מה הערך שהוא יתן לו. קל לראות איך המודל הקיים עובד פחות טוב עבור לקוחות. כל עוד החברה דואגת להוסיף כלים וטכנולוגיות חדשות במסגרת ההסכם בכל גרסה ונותנת חבילה שלמה ומקיפה, דיינו. אבל, חלק מיצרני התיב"ם מנצלים בצורה צינית את הלקוחות השבויים והיכולות החדשות נארזות בחבילות חדשות שאותן יש לרכוש ולשלם את התמיכה השנתית בנוסף לעלות התוכנה הבסיסית.
123D Circuits תוכנת ענן לתכנון מעגלים
החדשות הטובות הן שהמודל ה"תמיכה השנתית" הקיים היום מתחיל להתפוגג ויש מספר סיבות טובות ושינויים טכנולוגים המובילים לכך:
א. עריכה ישירה: כל חברות התיב"ם (מלבד SolidWorks) נמצאות בשלב כזה או אחר של אימוץ טכנולוגית עריכה ישירה. בעריכה ישירה ניתן לטפל גם בקבצים שנוצרו בגרסה חדשה יותר של התוכנה. בדרך זו ניתן להמשיך להשתמש בגרסה ישנה גם כאשר חלק מהשרשרת העסקית עבר לגרסה חדשה יותר.
ב. שכירות:  SolidEdge ואוטודסק התחילו לאחרונה להציעה תוכנות במודל של תשלום חודשי. הלקוח משלם פר חודש ונמצא תמיד עם הגרסה האחרונה והמעודכנת
ג. מחשוב ענן: מי יודע על איזו גרסת Gmail הוא עובד, או מה גרסת ה Google Docs שלו? במחשוב ענן, השאלות הללו הופכות ללא רלוונטיות. בדומה לשכירות,  Autodesk מציעה כבר היום תוכנות בשילוב של מחשוב מקומי וענן. התוכנות מוצעות במגוון של מודלים עסקיים נוחים בתשלום חודשי, שנתי, לפי שימוש ואפילו בחינם. 

eDrawings
סולידוורקס של השנים האחרונות רחוקה מרחק רב מהחברה הצעירה והדינמית שהייתה פעם. החברה הפכה לסמן השמרני של עולם התיב"ם ומנסה לשמור על הקיים בעולם טכנולוגי שעובר שינוי. בגרסה חדשה,  SolidWorks 2014, רשימת החידושים מלמדת על מאמץ מכובד בשני פרמטרים . יש מספר שיפורים חדשים וגם, חלק מהחידושים שראינו אצל המתחרים בשנים האחרונות נכנס פנימה. האם עבורכם זה מספיק כדי להצדיק 10,000 ש"ח?  בעיני רבים, סולידוורקס חסרה היום את מה שאבדה לפני שנים, את ה Fun, היצירתיות והפתרונות המבריקים שבעבר היו חלק ממהות ההחברה. רוצים  דוגמאות למה קורה היום בעולם התיב"ם? שימו לב לפתרונות של SpaceClaim או ל Siemens עם ה synchronous, ליכולות המחשוב ענן של Autodesk שמשחררת כל שבוע מוצר מדליק חדש. כנסו ל 123D וגלו עולם שלם של תוכנות ענן בחינם, תוכנות לסריקה תלת ממדית, טיפול במידע סרוק, תכנון קונספט , עריכת מעגלים, הורדה לייצור ועוד..   TinkerCad החביבה לתכנון על הבראוזר  או הסטארט אפ הישראלי החדש והמלהיב 3D Sweep. גם ל SolidWorks היו פעם רעיונות חדשניים ומבריקים. eDrawings היה אחד מהם. תוכנת הצפייה הדינמית שארזה כל קובץ בחבילה קטנה מוכנה למשלוח המייל עשתה מהפכה כשיצאה לשוק. עוד דוגמה לרעיון חדשני היה ה Cosmic Blob  כנראה תוכנת  התיב"ם הפרועה ביותר שראיתם אי פעם. התוכנה נעלמה ואיתה נעלם  גם מי שניהל את הפרויקט ואחד ממייסדי החברה,  סקוט הריס. אולי אבדן החדשנות והמקוריות לא צריך להפתיע בהתחשב בכך שסקוט וכמעט כל שאר הצוות המייסד של סולידוורקס, זה שהוביל אותה במשך שנים, עזב את החברה ומצא את מקומו בחברה החדשה המסתורית והמסקרנת  Belmont Technology.


whats new solidworks 2014 free upgrade 360 fusion design plm autocad cloud 
גל רז







  

2 תגובות:

  1. היי גל,
    כשעובדים על השרת של החברה, העבודה יחסית איטית.
    אתה רוצה שנעבוד על ענן? באיזה קצב?
    דני

    השבמחק
    תשובות
    1. דני , אני מניח שאתה מתכוון לעבודה איטית בטעינה והורדה של קבצים בין המחשב האישי לשרת החברה. במעבר לפתרונות ענן אין צורך בטעינת קבצים למחשב האישי מכיוון שהחישוב נעשה בענן. ניתן לדמות במקרה כזה את התקשורת בין המחשב האישי (או הטבלט) לענן כהזרמת מדיה ב HD. אתה יכול לנסות כבר היום את השרותים החינמים של אוטודסק תחת פתרונות ה "360" ולהתרשם בעצמך מהקצב

      מחק

חפש בבלוג זה