29.1.2014

סולידוורקס יוצאת לדרך חדשה

gmail לא תמיד הייתה שם. בהתחלה היה רק מנוע חיפוש וכשגוגל הכריזה על שרות המייל המהפכני בחינם, עם תיבה גדולה פי 100 מכל האחרים, היא בחרה להודיעה שהמוצר יושק ב 1 לאפריל.  SolidWorks פחות הרפתקנים מגוגל ולכן המוצר המשמעותי ביותר בהיסטוריה של החברה ישוחרר ב 2 לאפריל, יום אחרי יום הכסילים הבין לאומי . 
עבור סולידוורקס זו תחילתה של דרך חדשה. התוכנה החדשה עם השם הארוך -  SolidWorks Mechanical Conceptual או פשוט MC היא הבשלה מאוחרת של פלטפורמה חדשה שהייתה אמורה לצאת לפני שנתיים. 
ה MC מוגדרת כתוכנה לתכנון קונספט מכני וכוללת יכולות סימולציה מכנית וניהול מידע מובנה  ובכך היא דומה להפליא לתוכנה המתחרה בת השנה מבית אוטודסק  ה Fusion 360 . בעוד ה 360 שמה דגש על טיפול במשטחים ובגאומטריות מורכבות, ה MC שמה דגש על מנגנונים מכנים. מוצר נוסף שישוחרר בהמשך, ה IC , מיועד לתת מענה לתחום העיצוב עם כלים לטיפול בגאומטריות מופשטות.

 החידושים העקרים שה MC מביא לסולידוורקס הם אלו:

1.קרנל מתמטי חדש - זו התוכנה הראשונה מבית SolidWorks שמבוססת על פלטפורמת חברת האם - דאסו סיסטמס וחולקת את אותה הפלטפורמה עם תוכנת Catia . סולידוורקס שואפת להתנתק מהקרנל המתמטי Parasolid ששייך למתחרה סימנס/יוניגרפיקס עליו מבוססת התוכנה היום וזה הצעד הראשון בכיוון.
2. מחשוב ענן - ה MC היא הכניסה הראשונה  של סולידוורס לתחום "מחשוב הענן". התוכנה מותקנת מקומית אבל החישובים והקבצים נשמרים בענן, מאפשרים שימוש בכוח עיבוד ענק ומקלים על שיתוף המידע.
3. שיטת תמחור חדשה - עם ה MC, גם סולידוורקס גם עוברת לשיטת תמחור של תשלום חודשי ללא רכישה מוקדמת  כפי שמקובל בפלטפורמת הענן של אוטודסק.  SolidWorks בחרו במחיר חודשי לא עממי בכלל של 250$ לחודש ושנה מינימום. המחיר מאוד רחוק מה 40$ שאוטודסק גובה עבור ה  Fusion 360 ואני חושש שזה ירחיק חלק מהלקוחות הפוטנציאלים.  
לסולידוורקס אתגר נוסף. החברה ידועה בנאמנות לרשת המפיצים החזקה והמסורה שלה. טכנולוגית הענן מאפשרת לצרכן לרכוש ישירות מהחברה ללא תיווך המפיץ. יייתכן שהסיבה למחיר הגבוה מגיעה מהרצון של סולידוורקס להשאיר את המפיצים בתמונה ולשלם להם עמלה על כל רכישה.
4. מדיניות מחירים אחידה - כיום נהוגה בסולידוורקס מדיניות מחירים שונה בכל טרטוריה ומדינה. לדוגמה, תוכנת SolidWorks Pro שנמכרת בישראל ב 6,800$, נמכרת בארה"ב ב 5,000$ בלבד. ה MC , כפי שמקובל בתוכנות ענן, תמכר כנראה במחיר אחיד בכל העולם .

הכיוון החדש של סולידוורקס מצביע על הדרך אליה מתקדמת כל תעשיית התיב"ם. אחרי שנים של עמידה במקום ,שוב נושבת רוח של חדשנות במסדרונות ה CAD. 

גל רז

אם קראתם עד לכאן, אני משוכנע שתמצאו ענין  גם בבלוג החדש שלי המכסה את התחום הלוהט של הדפסה תלת ממדית.



SolidWorks Mechanical Conceptual (SWMC)
SolidWorks Mechanical Conceptual (SWMC)
SolidWorks Mechanical Conceptual
SolidWorks Mechanical Conceptual
SolidWorks Mechanical Conceptual

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה