22.7.2013

לתת למחשב למדל בעצמו בתלת ממד

Structure Synth
כיסא, סתם כיסא, מה כבר יש בו. משטח שצריך לשאת כ 100 קילו בגובה נתון מעל לרצפה פלוס משענת, פשוט , לא? ועדיין, יש מאות ואלפי כיסאות שונים וכמו היתושים בקיץ הישראלי הזה, הם ממשיכים להופיע בצורות ועיצובים שונים. אז אם לרוב הבעיות התכנוניות יש כל כך הרבה פתרונות שונים שכולם יכולים להיות רלוונטיים, למה לא לתת למחשב להציעה צורות משלו ? 
לפניכם שני פתרונות שונים לגמרי ליצירת גאומטריה תלת ממדית כאשר לתוכנת המחשב יש מרחב תמרון גדול משלה.
זה מה שמתקבל מ 12 שורות פקודה



וככה זה נראה בתוכנת סוליד
 Structure Synth , היא תוכנה פתוחה וחינמית שמיצרת גאומטריות תלת ממדיות בצורה חופשית ועל פי חישוב מתמטי. התוכנה יכולה לספק שעות של כיף אחרי שמבינים איך לשחק עם הפרמטרים בדוגמאות המצורפות.  מומלץ לנסות גם את הגרסה המקורית הדו ממדית . את המודל ניתן לייצא לתוכנת תיב"ם ולהמשיך לשנות אותו או ליצא ישירות למדפסת תלת ממדית. בדוגמה משמאל, השתמשתי ב FreeCad כדי להמיר את פורמט ה OBJ מתוכנת Structure Synth לקובץ STL ובתוכנת הסוליד  (Inventor) המרתי אותו לקובץ Solid.

solidThinking היא תוכנת איטלקית למעצבים ורוב הסיכויים שמעולם לא שמעתם עליה. לגרסת ה Evolve  של התוכנה יש תכונה ייחודית ומעניינת. על ידי הגדרת כוחות וביצוע סימולציה חוזק, התוכנה מציעה גאומטריה תלת ממדית  אופטימלית למודל ומאפשרת למתכנן לבנות מודלים בצורות שוות ומעניינות. 

כיסא שמתקבל מחישוב כוחות
 לעולם התיב"ם יש עוד אפשרויות רבות להתקדם לכלים חכמים יותר ליצירת מודלים וצורות שונות ואני מקווה שבעתיד נראה יותר יצירתיות בעת הוספת יכולות לגרסאות חדשות.


מודל תלת ממדי ב Structure Synth
גל רז

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה