23.5.2012

התנין , תיב"ם... ותוכנות בחינם

טסלה - ירוק, מהיר ויקר אבל את התוכנות הם קבלו ב 50$
זוכרים את הבדיחה הישנה "התנין, הוא יותר ארוך או יותר ירוק ?"  (תשובה בסוף) , אז הירוק רלוונטי היום יותר מתמיד ולא רק אצל הטורפים.  
לי באופן אישי, יש חיבה מיוחדת לטכנולוגיות שעושות טוב בחיים וגם לתחום של קוד פתוח ותוכנות בחינם.  יתכן שזה ישמע קצת חריג בהתחשב בכך שבעשרים השנים האחרונות התפרנסתי בעיקר ממכירת תוכנות תיב"ם שהמילה "חינם" במקרה שלהן היא לא פעם מושג יחסי בנוסח של  "לקוח יקר, 35,000 ש"ח זה ממש חינם, המתחרים רוצים 40,000 ש"ח"  אבל, בבלוג הזה אני אוהב לסקור גם טכנולוגיות שזמינות לכל אחד או, כמו במקרה הבא, לכל אחד שחושב ירוק !
ירוק ולא תנין אבל, על תוכנות לא שילם
הקמפיין הבא של אוטודסק נשמע לי בתחילה קצת דמיוני, שימו לב:
"The Autodesk Clean Tech Partner Program supports the efforts, innovations and environmental advancements of clean technology pioneers, by providing world-class software to design, visualize and simulate their groundbreaking ideas through the creation of digital models and prototypes. Clean tech companies in North America, Europe and Japan and Singapore who can benefit from Autodesk solutions for Digital Prototyping are invited to apply to the Autodesk Clean Tech Partner Program which provides up to $150,000* worth of software for only $50." 
Marine Innovation & Technology

  ובקיצור זה אומר "שלם 50$ וקבל תוכנות ב 150,000$ !"

כלומר, כל סטארט אפ שעונה להגדרה, הרחבה מאוד יש לומר, של אוטודסק בנושאי Clean Tech יכול קבל שלל תוכנות בשווי של מעל ל 600,000 ש"ח ללא תנאים מיוחדים.  התוכנית כוללת כמעט את כל סל המוצרים של אוטודסק, מתוכנות לתכנון סוליד פרמטרי תלת ממדי כגון אינוונטור ועד לכלים מתקדמים לסימולציה מכנית, מולטיפיזיק ו CFD. במידה ויש לכם כבר תוכנות כאלה ואחרות, עדין, ההיצע של אוטודסק יכול להיות רלוונטי. מנסיוני, כשזה מגיע לכסף, מעט מאוד חברות סטארט אפ מרשות לעצמן לרכוש תוכנות סימולציה מתקדמות במחירים של 60,000 ש"ח ליחידה. 

ה"פיוז'ן" בהופעה על מערכת ההפעלה של אפל
אחד הצדדים הטכנולוגים המענינים הוא השילוב של ה Inventor Fusion בכל החבילות.  את תוכנת ה Fusion  אני מקווה לסקור בנפרד בקרוב. בקצרה, מדובר בטכנולוגיה בקטגוריה של "עריכה ישירה" או " תכנון ללא הסטוריה" כפי שקיימת בתוכנת Space Claim או במודול הסינקרונוס של סוליד אדג'. ה Fusion, שרץ גם בסביבת אפל,  מאפשר יותר גמישות בעבודה מול תוכנות סימולציה/אנליזה, המחשה ותעוד. היכולת של התוכנה לקרוא כמעט כל פורמט סוליד תלת ממדי יחד עם אפשרויות לשינוי ועריכה חכמים של פיצ'רים והעברה קלה לסביבות השונות של אוטודסק, מקלה מאוד על חברות קטנות או כאלו שהן בתחילת דרכן ושלא פעם מוצאות את עצמן תלויות בטכנולוגיות השונות הקימות בשרשרת העסקית שלהן.

ובחזרה לתנין, הוא כמובן יותר ירוק מאשר ארוך מכיוון שהוא ארוך רק לאורך וירוק גם לרוחב :-)





אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

חפש בבלוג זה